Kosár
Összesen:
0 Ft
  • Tavaszi dekoráció
  • Kerti dekoráció
  • Napelemes lámpa
  • Karácsonyi dekoráció
  • Dekorációs kellékek
  • Ajándéktárgy
  • Dekoráció
  • Szabadidő, Hobby
  • Otthon
  • Háztartási gép
  • Egészség, szépség
  • PC, Laptop, Mobil
  • TV-szórakozás
  • Termékek

    Fizetési felszólítást kaptam

    Tisztelt Vásárlónk!

    Amennyiben Fizetési felszóllítást, vagy extra szállítási költséggel megemelt rendelés összegre vonatkozó díjbekérőt, vagy Kötbér fizetési felszólítást kapott tőlünk emailben, annak a következő oka lehet:

    • Ön nem vette át a futárszolgálattól a csomagját, vagy megtagadta annak átvételét, melyet előzetesen nem jelzett felénk és a csomag visszaérkezését követően nem reagált megkeresésünkre sem.
    • Ön nem fizetett ki egy lejárt fizetési határidejű számlát

    Mit tehetek ha díjbekérőt kaptam?

    Kérjük utalja el az extra szállítási költséggel megnövelt díjbekérő összegét. Ez után a csomagját újra feladjuk a futárszolgálatnak, ímmár portómentesen, mivel az egész rendelését előre kifizette így teljesíteni tudjuk a szerződést.

    Amennyiben nem tart igényt a megrendelésére kérjük jelezze számunkra elállását e-mailben. Mivel a szerződésszegés ez esetben már megvalósult és a szerződés teljesítésével kapcsolatban már keletkezett, ez esetben is ki kell fizetnie a teljesítéssel kapcsolatban felmerülő, ön hibájára róható többletköltségeket. Fontos megjegyezni, hogy ez nem meghiúsulási kötbér, ami az elállás miatt keletkezett be, hanem a szerződés megszegése miatt, valósan keletkezett kár rendezésre lett kiszabva.

    Felmondták a szerződést és Kötbér fizetési felszólítást kaptam.

    Mivel a szerződésszegés ez esetben már megvalósult és a szerződés teljesítésével kapcsolatban már keletkezett, felmondtuk a szerződést. Ez esetbenki kell fizetnie a teljesítéssel kapcsolatban felmerülő, ön hibájára róható többletköltségeket. Fontos megjegyezni, hogy ez nem meghiúsulási kötbér, ami az elállás miatt keletkezett be, hanem a szerződés megszegése miatt, valósan keletkezett kár rendezésre arányosan lett kiszabva.

    Ha a futár hibázott

    Amennyiben úgy gondolja, hogy a futárszolgálat hibája miatt nem sikerült átvennie a csomagot, kérjük lépjen kapcsolatba a futárszolgálattal és tisztázzák a helyzetet. A helyzet tisztázása után legyen kedves elküldeni nekünk a futárszolgálat hiba elismerő nyilatkozatát.

    Ebben az esetben természetesen az ön felé támasztott követelésünk megszűnik és kiküldjük újra a csomagját.

    Ha ellehetetlenült az átvétel

    Előfordulhat, hogy ön akadályoztatva volt a szerződés teljesítésében való közreműködésben, tájékozatásban, pl. korházba került stb. Ez esetben is természetesen ki tudja magát menteni a szerződésszegés alól. Kérjük juttasson el hozzánk bármilyen igazolást, mellyel igazolni tudja az akadályoztatását.

    Mi történik, ha nem fizetem ki?

    Amennyiben a díjbekérőn szereplő teljesítési dátumig nem egyenlíti ki a tartozását, abban az esetben cégünk felmondja önnel a szerződést és a szerződésszegés miatt bekövetkezett károkat kötbér formájában megfizetésére kötelezi.

    Amennyiben fizetési felszólításunk ellenére sem fizeti ki a kötbért, abban az esetben cégünk átadja behajtásra az ügyet követeléskezelő cég részére.

    Miért követelnek tőlem kártérítést vagy kötbért?

    Szeretnénk, hogy vásárlóink tisztában legyenek a jogaikkal és kötelezettségeikkel is, melyekkel élni tudnak egy online vásárlás során, ezzel elősegítve a tisztességes kereskedelmi magatartást és a teljesítés zavartalanságát. 

    Cégünk számára több millió forint terhet ró évente azon megrendelések száma, melyek úgy érkeznek vissza hozzánk, hogy a vásárlóink nem élnek elállási jogukkal és egyszerúen csak nem veszik át a csomagot, megszegve kötelezettségeiket, amvel szerződésszegést követnek el. 

    Dehát jogom van elállni a vásárlástól!

    Igen, a fogyasztót (vevőt) megilleti a 14 napos elállás joga, de ezt a jogszabályokban meghatározott módon kell gyakorolnia. Ellenkező esetben, ha nem vagy nem a meghatározott módon gyakorolja az elállást, akkor akár szerződésszegést is elkövethet. Az elállás pedig nem nem mentesíti önt a szerződésszegésből eredő károk miatti kártérítési kötelezettség mentesülése alól.

    Miért keletkezik kár?

    Nálunk a megrendeléseket, akármennyire is hihetetlen, emberek dolgozzák fel. Az adminisztrátor leellenőrzi a megrendelést, kinyomtatja, majd átadja a logisztikának, ahol a kollégák minden megrendelést külön-külön összeszednek a raktárban, majd a csomagoló azokat becsomagolja. Ehhez használnak papírt, kartondobozt, térkitöltő anyagokat, ragasztószalagot, cimkéket is melyek mind pénzbe kerülnek, nem beszélve a csomagolás után fizetendő EPR termékdíjakról. A futár elviszi a csomagot, majd sikertelen kézbesítés esetén az visszakerül hozzánk. Ilyenkor tároljuk a megrendelést, amíg a vásárló nem jelez vissza. Ha nem jelez vissza, akkor a termékeket vissza kell venni raktárra. A felhasznált csomagoló anyagokat ilyenkor ki kell dobnunk, azokat már nem tudjuk újra felhasználni. Ezek mind-mind költségek melyek akkor keletkeznek, ha a vásárló megszegi a szerződést. 

    Természetesen ha a Fogyasztó időben, megfelelő módon eláll a vásárlástól, akkor ezeket a költségeket az eladó "benyeli", kizárólag csak a visszaszállítás költségei terhelik a Fogyasztót.

    Ennek elllenére biztatunk minden vásárlónkat arra, hogy gondolja át jól, mielőtt leadja a rendelését, hogy a termékre valóban szüksége van-e, ki tudja-e azokat fizetni átvételkor, képes lesz-e átvenni a megrendelést a jelzett időpontban. Ezzel is segíti munkánkat és elkerülhetők vele a felesleges kiadások és a környezet terhelése, így hosszú távon egy egészségesebb kereskedelmi gyakorlat jöhet létre, kedvezőbb árak állhattnak a vevők rendelkezésére.

    Milyen kötelezettségi vannak a vásárlónak a rendelés leadása után?

    A vásárlók kötelezettségeit törvény szabályozza, cégünk ezen törvényeket és jogszabályokat alkalmazza, ezen jogszabályokat ültette bele az álatlános szerződési feltételeibe, tehát nem öncélúan határozza meg, hanem a tisztességes kereskedelmi gyakorlat elvét tiszteletben tartva és azt követve alkalmazza ezeket a jogszabályokat a gyakorlatban.

    A fogyasztó (vevő) együttműködési és tájékoztatási kötelezettsége

    A webhsop és a fogyasztó (vevő) között a webáruház internetes oldalán leadott
    megrendelést követően elektronikus úton kötött adásvételi szerződés jön létre, mely jogokkal és kötelezettégekkel jár mid az eladó, mind pedig a fogyasztó (vevő) felé.

    A létrejött szerződésben lévő jogokat és kötelezettségeket a Polgári törvénykönyv szabályozza, mely jogszabályban foglalja, hogy a fogyasztó (vevő) a vételár kifizetésére, a dolog átvételére köteles, valamint köteles együttműködni a webáruházzal és tájékoztatni őt minden olyan lényeges körülményről, ami a szerződés teljesítésével kapcsolatos (Ptk. 6:215. § és Ptk. 6:62. (1) §). Ebben a körben a fogyasztó (vevő) köteles tájékoztatni a webáruházat vagy annak megbízottját a futárcéget arról, ha valamilyen ok miatt nem tudja átvenni a csomagot vagy azt csak egy későbbi időpontban tudja megtenni.

    Itt megjegyeznénk, hogy az elállást nem a futárszolgálatnak kell jelezni, hanem közvetlenül az eladónak. Az elállás módját a 45/2014 (II.26.) kormányrendelet 22. §-ban foglaltak szerint igazolható módon szükséges megtenni az eladó felé.

    Ha a fogyasztó az elállását nem a 45/2014 (II.26.) kormányrendelet 22. §-ban foglaltak szerint gyakorolja, és nem veszi át a csomagot a futárszolgálattól, akkor a Ptk. 6:156 §(1) bekezdés szerinti késedelembe esik, mert a felajánlott teljesítést nem fogadta el. 

    Ezek alapján tehát, ha a fogyasztó (vevő), nem jelzi elállási szándékát a 45/2014 (II.26.) kormányrendelet 22. §-nak megfelelően és nem veszi át a csomagot, nem is jelzi az akadályoztatását a webáruház felé, nem működik együtt az ismételt kézbesítésben, akkor megszegi a szerződésből és/vagy a jogszabályból fakadó kötelezettségeit. 

    A késedelem jogkövetkezménye az, hogy a fogyasztó (vevő) a szerződésszegéssel okozott károkért való felelősség általános szabályai szerint köteles megtéríteni a webáruház számára az átvételi késedelemmel okozott kárt.

    A 14 napos fogyasztói elállás joga

    A fogyasztó (vevő) már a megrendelés után is -bizonyos eseteket kivéve- élhet a 14 napos elállási jogával, mely időtartam a termék átvételét követő naptól számolandó. Ez mellett fontos felhívnunk figyelmét, hogy az elállási jog gyakorlása nem mentesíti a fogyasztót az elállás előtt keletkezett szerződésszegésből eredő esetleges kártérítés fizetési kötelezettsége alól. Az elállást közvetlenül az eladónak. Az elállás módját a 45/2014 (II.26.) kormányrendelet 22. §-ban foglaltak szerint igazolható módon szükséges megtenni az eladó felé.

     

    ÁSZF VONATKOZÓ RÉSZE

    A FOGYASZTÓ, VEVŐ EGYÉB KÖTELEZETTSÉGEI A MEGRENDELÉS TELJESÍTÉSÉVEL KAPCSOLATOSAN

    Át nem vett, kézbesített, visszautasított csomag(ok) - Kötbér
    A szolgáltató és a fogyasztó (vevő) között a webáruház internetes oldalán leadott megrendelést követően elektronikus úton kötött adásvételi szerződés jön létre a jelen dokumentumban meghatározott módon. Ezen szerződés alapján a fogyasztó, vevő a vételár kifizetésére,  és a termék átvételére köteles, valamint köteles együttműködni a szolgáltatóval és tájékoztatni őt minden olyan lényeges körülményről, ami a szerződés teljesítésével kapcsolatos (Ptk. 6:215. § és Ptk. 6:62. (1) §).  Ennek értelmében a vásárlónak fizetetési kötelezettsége keletkezik az alábbi esetekben.
    A fogyasztó (vevő) köteles tájékoztatni a Szolgáltatót, vagy annak megbízottját (Futárcéget) arról, ha valamilyen ok miatt nem tudja átvenni a csomagot vagy azt csak egy későbbi időpontban tudja megtenni.
    A futárnak jelzett nyilatkozat nem tekinthető elállási nyilatkozatnak, mert az elállási nyilatkozatot közvetlenül a Szolgálató felé szükséges írásban, elektronikus levélben, vagy elektronikus űrlapon benyújtani.
    Ha a fogyasztó (vevő) nem veszi át a csomagot, és/vagy nem jelzi az akadályoztatását a webáruház felé, nem működik együtt az ismételt kézbesítésben, akkor megszegi a szerződésből és/vagy a jogszabályból fakadó kötelezettségeit. A fogyasztó (vevő) a fentiek szerinti kötelezettségszegése esetén kötbért köteles fizetni a szolgáltató felé a kövekezőek szerint:

    A csomag sikertelen kézbesítését követően a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a fogyasztót (vevőt) a sikertelen kézbesítés tényéről és az ismételt kézbesítés miatt felmerülő többletköltségek és a megrendelés összegének rendezési módjáról a sikeres teljesítés érdekében (újbóli kiszállítás költsége). A többletköltségek díjszabása a jelen ÁSZF "A FOGYASZTÓ (VEVŐ) MULASZTÁSÁBÓL KELETKEZETT TÖBBLETKÖLSÉGEK DÍJSZABÁSA" részben kerül történik megállapításra.

    Amennyiben a fogyasztó, vevő megtagadja a megrendelt termékek átvételét, vagy elmulasztja azt az első kézbesítési kisérlet alkalmával a Szolgáltató dönthet úgy, hogy csak előre utalás vagy online bankkártyás fizetés esetén szállítja azt újra ki, vagy fogad el új megrendelést a Fogyasztótól (vevőtől).

    A fogyasztó (vevő) az értesítés kézbesítése után köteles mihamarabb, de legkésőbb 48 órán belül felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval a szerződés sikeres teljesítése érdekében. 
    Amennyiben a fogyasztó a fenti időtartamon belül nem veszi fel a kapcsolatot a szolgáltatóval, úgy az általános szerződésben foglalt szabályok alapján a vevő nem tesz eleget az együttműködési kötelezettségének, a szolgáltató a fogyasztó (vevő) együttműködési kötelezettségének elmúlasztása és a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megsértése miatt a szerződést felbontja és a fogyasztó mulasztásából keletkezett többletköltségeket a vevőtől kötbér jogcímen követelheti.

    KÖTBÉR

    A Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót (vevőt), hogy amennyiben a megrendelt terméket nem veszi át, úgy azzal szerződésszegést követ el.

    A Fogyasztó (vevő) jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult vele szemben érvényesíteni a vevő szerződésszegése miatti kötbért.
     
    A Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót (vevőt), hogy amennyiben a jelen ÁSZF alapján fennálló követelését nem-jogi (például: fizetési felszólítás, ügyvédi levél) vagy jogi (például: fizetési meghagyás, végrehajtás) úton érvényesíti, úgy a Szolgáltató a Payee követeléskezelési platformot üzemeltető Legal Labs Kft.-t bízza meg a követelése behajtásával.
     
    A Fogyasztó (vevő) jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a Vásárlóval/Felhasználóval szemben érvényesíteni a követelés behajtásával kapcsolatos esetleges felmerülő költségeit. A költségek mértékének alapja itt érhető el: https://payee.tech/pricing
     
    A Vásárló/Felhasználó tudomásul veszi, hogy a behajtáshoz szükséges adatai átadásra kerülnek a Legal Labs Kft. részére
    KÖTBÉR MÉRTÉKE
    A KÖTBÉR MÉRTÉKE amennyiben a vásárló nem reagál a Szolgáltató megkeresésére a fenti határidőn belül: 5500 Forint.
    A kötbér mértéke a tisztességes kereskedelmi magatartást szem előtt tartva, a ténylegesen felmerülő költségeket figyelembe véve került megállapításra.

    A FOGYASZTÓ (VEVŐ) MULASZTÁSÁBÓL KELETKEZETT TÖBBLETKÖLSÉGEK DÍJSZABÁSA
    A vállalkozásnak bizonyíthatóan többletköltsége keletkezik abban az esetben, ha a Fogyasztó (vevő) múlasztásából nem értesíti a vállalkozást ha valamilyen ok miatt nem tudja átvenni a csomagot vagy azt csak egy későbbi időpontban tudja megtenni és ez miatt a csomag visszaérkezik a Szolgáltató címére, attól függetlenül, hogy a Szolgáltató külön felszámolta-e szállítási, logiszikai, raktározási, csomagolási költséget a fogyasztó (vevő) felé, vagy sem.  A fogyasztó (vevő) a szerződésszegéssel okozott károkért való felelősség általános szabályai szerint köteles megtéríteni a vállalkozás számára a szerződés megszegésével felmerülő költségeket. A Fogyasztó (vevő) mulasztása miatt a vállalkozó telephelyére visszaérkeztett csomag többletköltségei újbóli kézbesítés esetén:
    • A szállítási költség: 1790 Ft Bruttó

    Ezen oldalon szereplő adatok csak tájékoztató jellegűek, pontos információ a mindenkor hatályos általános szerződéseinkben található.

    https://deconline.hu/shop_help.php?tab=terms